Unni 10/07-12 Akademisk ridkonst träning!

Idag så var underlaget så halt och geggigt att vi endast arbetade i skritt, vilket var bra bara eftersom vi jobbade med grunder. Och eftersom jag vet exakt hur jag ska göra i huvudet nu... Men inte vet hur jag ska förklara det i text så kommer jag inte skriva så mycket om det. Men Unni älskade det, hon gav mig respons genom att frusta, vilket betyder att hästarna trivs med det, tycker det är skönt sätt att bli hanterade/ridna på. Och blir nästan arg för att det är så dyrt med sådanna lektioner. Skulle verkligen vilja fortsätta, dock är jag helt emot att rida för folk som faktiskt inte kan så mycket innom det. Jag skulle aldrig i hela mitt liv ens vilja testa då, det är alldeles för små detaljer att se för att vem som helst ska ställa sig och säga hur man ska göra och försöka se vad man ska ändra på.

Hur som helst var Unni super fin, gick i slutet i en jätte fin form, bar upp sig jätte bra, hade bra bärkraft, Unni har lätt mer skjutkraft en bärkraft vilket jag vet sedan långt tillbaka. Vi gjorde även lite skänkelvikningar, vilket var sjukgt svårt till en början! Haha!

Super nöjd och är otroligt tacksam för att mina plast syster gör detta för mig, dock så tackade hon mig också för att jag red för henne....?! hehe... ;) Hon vill jobba med detta i framtiden och ser detta som bra erfarenheter också. Är super nöjd, hon har gett mig en lektion förut också och Unni är så otroligt lugn och fin när jag rider för henne, jag märker att hon älskar denna typen utav ridning, är dock övertygad om att alla hästar gör det!
Ska få en till lektion innan flytten, och eftersom vi alla ska rida ut på torsdag då vi flyttar till pappa så blir lektionen antagligen imorgon. :)


Både jag och min älskade vän är super nöjda efter passet! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback