Unni 17/07-12

Idag red jag och Unni ut, super mysigt! Red galna ko rundan som jag alltid kallat den. Blev en både lugn och ansträngande runda. Vi skrittade länge och fick lov att hoppa av och leda förbi henne vid ett träd som fallit m.m. Sedan kom vi till gräs vägen och då började jag trava henne, sedan galopperade vi hela sista vägen, och det är en bra bit faktiskt! Sedan så fick hon skritta igen, sedan återigen lite trav och sedan fick hon skritta hela sista biten. Så det var en lång och mysig ridur i perfekt väder! Sol men inte stekande hett!

Jag krävde ingenting utav Unni idag, hon behövde inte gå i någon form eller gå jätte lugnt, jag var bara noga med att jag hade kontroll, trots att det ibland kunde gå väldigt snabbt och ibland kunde gå långsamt. Så en helt kravlös runda bjöds det på idag, glad ryttare och häst efter ridturen iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback