Dagens: Vill ha!



Detta är vad jag skulle vilja spendera lite pengar på till Unni. Redan nu har det börjat komma en massa knott och då är det ju bara att tänka sig vad det kommer snart. Och Unni som är otroligt utsatt för just flugorna, bromsar, myggor och andra bitande elaka insekter. Och jag har alltid ett rent helskotta med att skydda henne från dom. I sommras kunde jag ta in henne 2-3 gånger om dagen för att spraya in henne med flugspray.

Så i år vill jag ha ett riktigt flugtäcke och bättre flughuva. Är lite emot flugtäcken dock eftersom sålänge det inte blåser så kommer hon att vara väldigt varm mitt på dagarna. Men ska se vad jag kan göra. 
Lutar mot ett täcke iallafall, då behöver jag inte använda så mycket flugspray över huvudtaget vilket är bra eftersom det är så mycket gift i det. 

Ska iväg någon dag och kolla runt efter ett så tunnt flugtäcke som möjligt men som ändå skyddar bra. Vill även ha hals på det! Hon ska få vara helt fri från flugor och bromsar om hon nu ska få ett täcke. Inget halvdant liksom! Haha!


Kommentarer
Postat av: ...

Om hon är väldigt känslig så är du nog rättvis mot henne att sätta på henne ett flugtäcke!

Har även jag haft problem med insekter mot min ponny!

2012-06-14 @ 12:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback