Fördelar med sommaren!

Jag älskar sommaren av en orsak, och det är just för Hebbe också! Hebbe som är en kung på att rulla sig blir inte lika skitig! Han är ju mer vit än brun och blir därför lätt helt brun ändå. Haha! 
Nu blir han mer lite gul beige av fläckarna han får och dom är mycket mer lätta att få bort! Nu är det ju dock så att min syster mest fixar med Hebbe, men jag som är en perfektionist när det gäller just renlighet av hästarna kan inte hoppa upp i sadeln om hästen är smutsig, och det är inte bara bra för att hästen blir rena utan jag tror nog att hästarna mår väldigt bra av att man pysslar och donar länge med dom. Det är stor skillnad att borsta på en häst i 40 minuter än 5 minuter liksom.



Kommer aldrig någonsin glömma den dagen då Hebbe såg ut såhär när jag kom och hämtade honom... Det var allt annat än roligt sedan kan jag tala om. Det var bara att borsta hela kvällen sedan. Skulle aldrig kunna låta någon av mina sötnosar komma in i boxen smutsiga och då även förväntas sova helt geggiga. Ånej! Dom ska blänka innan dom går och sover. Haha!
Löjlig kanske jag är men så får det vara! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback