Herbert 13/06-12

Idag tog jag ut Hebbe för longering, borstade honom och lindade honom. Satte sedan på honom tränset utan problem. I vintras röck han väldigt mycket när man skulle tränsa men idag så tog han bettet själv. Mycket duktig pojke! Haha!
Han var även super duktig då jag lindade. Han är så otroligt löjlig med hans bakben, då man tillexempel sätter på honom skydd flygen hans bakben runt och han vill inte att man tar i dom, men idag var han super duktig helt enkelt, han stod helt stilla hela tiden.

När vi hade skrittat fram honom från marken, valde att inte ha något longeringssett på honom eftersom han stått väldigt långe och mest bara ska röra på sig lite. Till en början var det ju väldigt krångligt det här med att gå runt mig, dock skötte han det bra efter ett tag. Vi var i hagen och tänkte att det säkert kunde gå bra om vi tog det lugnt. Hebbe tänkte inte likadant om vi säger så! Då han började trava var han super duktig, lugn och snäll. Men plötsligt fick han värsta busrycket och flög iväg i galopp, sparkade bakut, hoppade ochb härjade. Jag höll dock i longeringslinan och använde rösten för att han skulle stanna, efter några varvs härjande lyssnade han. 
Det blev lite så till och från under hela passet. Men han är ju bara en liten busig bebis så vad ska man göra liksom? Haha! Dock var jag hela tiden livrädd eftersom han titt som tätt gled runt och var livrädd att han skulle ramla och göra illa sig. Men han blev ju lugn relativt snabbt igen. Men det skedde ju i omgångar med hans lilla bus utbrott.
I slutet var han super duktig i traven. Valde d att avsluta och lät honom bara skritta runt lite, sedan var det ut ur hagen igen som gällde. Och då blev det en dusch som väntade. Han tyckte inte alls om det men han fick godis och berömm då han stod stilla. Kan ni gissa om han stod blixtstilla sedan eller? Världens största godisråtta förstår signalen när han får godis, då blir det nästan överdrivet stilla! Haha!

Han blev jätte ren och fin och sedan gick vi ut på en promenad för att han skulle torka, inte skulle han få gå in i hagen blöt och rulla sig?! Big no no! 

När vi väl var tillbaka så gjorde jag och Hebbe upp en deal, att om han inte rullar sig tills imorgon får han 10 morötter. Känner dock ingen press att få fram 10 morötter eftersom jag är övertygad om att han har rullat sig! Haha;)


Stiliga Hebbe ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Micha! Jag heter Ida och vi bestämde att jag skulle få rida ngn av hästarna i helgen. Jag kommer tyvärr inte ut till Gästre i helgen :( Men kommer ut på Torsdag. Är det okej om jag rider då istället? ;)



/ Ida

2012-06-15 @ 11:26:00
URL: http://lillamiss.devote.se
Postat av: Ida

SV:

Du kan mejla mig på: [email protected]

Där kan vi bestämma tid! :)



MVH Ida

2012-06-15 @ 13:37:11
URL: http://lillamiss.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback