Herbert 20/06-12

Idag red jag Hebbe på morgonen. Började fixa och dona med honom och sedan när han var lindad och klar gick vi ner i hagen. Vi värmde upp genom att öva lite på volter, ställas lite innåt, serpentiner m.m. Det satt inte helt haha! Men han är duktig!
Sedan travade jag och galopperade honom lite grann, super duktig! Inge bus alls idag! Han tog galoppen på en gång, det var första fattningen i höger varv som han kom in i fel men bröt av och gjorde det igen och han tog den utan problem, mitt fel helt enkelt. La vikten lite åt vänster vilket jag kännde direkt.

När vi hade tränat klart så skrittade vi ut en bit också, han var jätte lugn och hur trött som helst! Haaha! Super duktig var han dock då vi mötte en stor traktor med släp, han brydde sig inte alls utan bara gick på. Duktig Hebbe! Känner mig riktigt trygg på honom faktiskt! Räknar alltid med lite bus men blir aldrig något! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback