Herbert 21/06-12


(Ljuset var ganska dåligt på många bilder, tog de där ljuset var som bäst. Dock ser det ut som jag nästan bara red i ett varv, vilket jag dock absolut inte gjorde! Haha!)

Idag red jag och Hebbe i hagen. Ida var även med och fotade oss lite som sagt, tack Ida! ^^
Jag krävde inte mycket utav Hebbe utan vi red mest unghäst ridning. Dock så tränade vi lite volter och några få snett igenom, då vi även ökade traven. Han var super duktig! Första gången fattade han galopp i mitten, bröt av och gjorde om det, då fattade han galopp i hörnet när vi skulle ut på spåret igen, helt klart mitt fel dock eftersom jag inte hann samla honom ordentligt innan. Tredje gången så gjorde vi båda det korrekt och då slutade vi.
Vi tränade även lite galopp ombyten, han var super duper duktig! Han böt galopp då jag bad om det hela tiden!
Är jätte nöjd över honom! Nu har han gått två dagar så kommer inte rida honom imorgon, tänkte försöka få med mig min syster och honom ut med mig och Unni på en uteritt faktiskt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback