Unni 12/06-12

Jag tog in Unni idag direkt då jag var klar med Hebbe. Såg samtidigt stora regnmoln komma imot oss, brydde mig inte om det dock eftersom jag bestämt innan att jag skulle till ridhuset och hoppa lite.
Jag skyndade mig att fixa iordning henne faktiskt eftersom klockan var så mycket.

Då vi väl kom till ridhuset byggde jag upp en sockerbit med bommar på båda sidorna, den stod liksom på en stor volt så på andra sidan ställde jag upp ett räcke på ungefär 85 cm. Värmde upp henne i trav. Hade väst på mig idag och blev stel som en pinne! Haha! Red henne inte bra till en början då heller eftersom jag var så ovan med den. Då vi väl började hoppa var jag väldigt noga med att vara mjuk och lös i handen då hon hoppade, jag ville att hon skulle komma upp mer med bakbenen vilket hon verkligen gjorde! Hon var jätte duktig!
DÅ vi hoppat lite på volt började jag med galopp ombyten över sockerbits hindret, hon var super duktig, när vi hoppar och använder oss av galopperna så är det ingen fråga hon saken, hon fixar byten själv bara jag visar vart vi ska.

Efter lite träning på det så fortsatte jag dock i hennes jobbiga varv, och tränade verkligen henne jätte mycket i den galoppen, mer än jag någonsin gjort, både på rakt spår och på volt. Vill försöka få upp lite mer muskler nu varje pass så när jag väl fått fram galoppen så använder jag den ett lite längre tag hela tiden än vad jag brukar. Hon orkar även bara mer och mer också så det känns bra!

Då vi väl arbetat ett tag i galoppen var hon helt slut, men saktade då av till trav och fortsatte arbeta henne i trav i samma varv vilket hon också tyckte var super jobbigt. Men hon klarade det bra! När jag väl böt varv så började hon slänga runt med benen mer och sköt ut bogen mer eller mindre såjag visste inte vad jag skulle göra. Kortade därför ytter lite mer och låste den lite så hon inte skulle göra det. Det hjälpte lite grann men inte så jätte mycket. Dock så antar jag att hon var helt slut så arbetade henne inte lika länge i det varvet utan det fick duga som det var. 

Är nöjd över henne på detta passet! Dock så känndes jag verkligen inte nöjd där, dock så känndes det när jag väl skrittade hem från ridhuset! Så det var inte så illa! Hon kämpade på otroligt bra i högergaloppen, stolt matte!

Då vi väl kom hem spöregnade det. Jag drog av henne med svamp då så svettet skulle försvinna och sedan slängde jag på henne ett regntäcke eftersom jag inte vill att hon ska bli kall. Så nu går hon med regntäcke ute i regnet, som dock inte finns just nu. Haha! Dock får hon ha på sig det under natten så drar jag av det imorgon då jag vaknar. Hon ska inte bli kall och stel inatt bara för att hon blir kall för snabbt, no no no! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback