Unni 15/06-12

Efter att Unni fått vila två dagar så satt jag uppe i sadeln idag. Äntligen känndes det bra när jag red idag! Var ju två dagar i rad innan hon fick vila som jag verkligen försökte men ändå bara gled runt och åkte med typ. Hemskt! Idag tränade jag mest på galoppen. Vi tog ner en pinne som vi la i hagen som jag hoppade över lite i en åtta, gjorde även galopp ombyten över den. Unni orkar mycket mer på höger sida nu, det är en sak som är säker! Inte jätte mycket mer, men ändå så jag känner det. En sak är ju tillexempel att hon är samlad trots hennes jobbiga galopp, som hon tidigare aldrig var, hon rusade istället iväg för att hon inte orkade.
Och jag är övertygad om att det är lektionerna som lätt in oss på rätt väg igen. Tacka Gud för att jag hittade tränaren jag har nu! Det bästa som hänt mig och Unni, helt klart! 

Vi gjorde inte så mycket annat, min kompis stod och tjatade lite på min sits, självklart mina armbågar, att jag ska luta mig bakåt och händerna... Det som jag hela tiden glömmer bort! Och håller jag koll på en sak så glömmer jag en annan... Jag är väl helt enkelt ett hopplöst fall! Haha.
Unni var jätte fin iallafall, hon gick på vanliga tredelade idag, super skönt! Det hon går bäst på helt klart!



Två bilder från idag. ^^

Kommentarer
Postat av: Vickan

länkbyte? bloglovin?

2012-06-16 @ 00:07:41
URL: http://lifebyviickiie.blogg.se/
Postat av: Vickan

sv: vadå nummer?

2012-06-16 @ 00:13:00
URL: http://lifebyviickiie.blogg.se/
Postat av: Vickan

sv: aha, nummer 5, har länkat din blogg nu :)

2012-06-16 @ 00:24:41
URL: http://lifebyviickiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback