Unni 27/06-12

Idag började jag rida ut Unni, det började med att hon vägrade att vilja ställa och böja, hon hade öronen spetsade frammåt och total ignorerade mig, jag blev ju självklart irreterad på henne och försökte få uppmärksamhet vilket gjorde henne irreterad och det blev gräl. Jag stannade då, släppte tyglarna och tog ett djupt andetag för att kunna bli ordentligt mjuk i händerna igen eftersom jag blir väldigt hård och spänd när jag blir irreterad. När jag hade mjuk hand igen så fortsatte vi iväg, då jag skulle trava var hon helt okontaktbar. As arg blev jag faktiskt! Hoppade dock av, kollade igenom henne om något var fel, travade henne från marken för att se också, men ingenting. 

Jag hoppade upp igen och tog ner henne i form, vi red samma väg där jag joggade imorse och sedan vände vi hem, väl hemma tog jag in henne i hagen och red där istället. Hon blev då som en helt annan häst, hon lyssnade och verkligen försökte. Fattar inte vad som bar åt henne när vi var ute? Antagligen överlycklig eller något xD
Körde henne iallafall i båda galopperna och travade henne mycket, tänkte mest på min egna sits faktiskt och shit vad bra det känndes efter ett tag!
Nu känns det som om vi är på banan igen så ska ta kontakt med min tränare och se om hon har tid någon dag! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback