Vad händer nu egentligen...?

Varför bloggen står så stilla är för att jag letar galet efter stallplatser inärheten av där jag bor, jobb och även en sällskapshäst... Och nu ska jag berätta varför också, en sak i taget helt enkelt.


Varför ny stallplats?
..Varför jag letar stallplats är för att det helt enkelt inte funkar hos min pappa på något plan, jag blir oförstådd helt enkelt och känner mig inte särskilt bra behandlad. Sist tillexempel har någon slängt mitt bett, mina ridstövlar ligger slängda på golvet helt dammiga och smutsiga och stöden satt inte i, mina träns var undanhängda från platserna och mina grimmor var slängda bakom boxen...Även så kommer saker och ting ut som inte alls alla borde veta om, saker som angår mig och min familj och som jag, när jag känner mig redo, kan berätta för folk, om jag någonsin ens skulle vilja! Så som ni kanske förstår är det inte längre roligt att komma till stallet. 
Därför letar jag efter en stallplats där jag och Unni kan trivas och ha det bra tillsammans, och inte i en miljö där jag känner mig mobbad.
Unni kommer även skrivas över på mig eller min mamma och vi ska försöka hitta en litet och billigt stall men ett bra såklart! Har några grannar som har stall, ska dit och prata med dom och se om dom har någon boxplats över till att börja med.

 
Varför jobb?
..Varför jag letar efter jobb är för att jag kommer vara delaktig till att betala för Unni också, jag ska betala så långt lönen räcker. Jag letar då efter ett jobb till helger och lov. Jag kommer betala framför allt foder, hovslagare, andra behandlingar så som VHT, tandläkare osv. Ska även de månader som det blir över från det hjälpa till på själva stallplatsen. Dock får man inte glömma att det ibland måste köpas nya täcken, sprayer till sår eller för flugor osv. Så det är mycket i sig som kostar.
Dock ser jag detta som något väldigt bra, för desto mer jag får vara med att ta ansvar destu mer kommer jag se vad som kommer krävas sen när jag flyttar hemifrån och vill ha kvar Unni.
Det svåra är ju dock att jag måste få jobb också... Ska gå runt på massor utav restauranger och cafeér i enköping och leta eftersom jag trots allt gått severings kurs i skolan. Men tänkte även kolla på coop, maxi osv. Allt kommer duga om man säger så!



Varför en sällskapshäst?
..Varför jag letar efter en sällskapshäst är för att jag helt enkelt inte kan vara i stallet hos Unni nu, saker har hänt och jag känner mig helt enkelt inte välkommen att ens ta hand om min häst. Så Eve tar hand om Unni när hon är där annars ska Unni endast få gå i hagen.
Men jag vill ju vara med min häst såklart, så jag letar efter en ponny, häst som kan vara sällskap till Unni under någon månad så hon kan gå hemma i hagen hos min mamma där även lösdriftshus finns. Dock är det svårare än vad det låter kan jag tala om! Hade varit en sak om det var innan sommarens start, men nu är snart sommaren slut.
Men jag letar efter det och hoppas på att det löser sig!


Nu har ni alla fått en väldig förklaring på vad som är anledningen till att jag inte bloggar så mycket. Och det kommer vara såhär ett tag framöver också. Det är inte lätt att blogga utan Unni trots allt. Jag ska fortsätta kämpa och hoppas att jag kan få fler år med min bästa vän som alltid finns där för att trösta och stötta mig, Unni är den finaste vän jag har <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback