*Fryser*

Åh herre min skapare vad kallt och ruggit det är! :O Dock är det antagligen underbart för hästarna, inte lika mycket insekter och ingen sol som fullkomligt steker på dom!
Unni har vilat sedan i fredags, och ska vila minst fram till imorgon, sedan funderar jag faktiskt på att åka hem och rida henne som vanligt, eller också rida i 3-4 dagar sedan får hon vila lite till!

Jag får dock inte alls dåligt samvete utav vilan då det känndes som hon behövde lite sommar, och när vädret är sådär perfekt för henne så vill jag ju gärna ännu mer bara ge henne lov! :) Dock finns det ju nada gräs i dom där hagarna -.- Arg som ett bi är jag för det också kan jag tala om! Men jaja, hon går runt och äter små plock hela dagarna, men till 4 hästar kommer det knappast räcka, ska försöka ta hem henne till mamma där vi har våran hage som inte ens är rörd utav människa eller häst! Unni kommer tro att hon kommit till himmlen! ;)
 
 
 
 
Dock så vet jag inte om det kommer funka ännu, måste sånnafall flytta över min systers häst från ett annat stall också, han går på vila just nu men tack vare att han snart ska sättas igång så känns det inte så bra, det handlar om typ 1-2 veckor bara då! Dock så känner jag verkligen att det är värt det, för det blir ingen enorm omställning för hästarna utan dom har varit hos mamma varje sommar innan, och dom ska bara gå och äta och lata sig! 
 
Dock blir det väl en del ridning eftersom jag saknar alla gamla ridvägar! Otroligt fina och mysiga ridvägar däromkring! Och måste säga att jag börjat tröttna rejält där hon står nu, det funkar inte heller någe vidare bra där, och plus på det har jag varit där hela mitt liv och ridit på samma ställen och samma ridvägar, ni kanske förstår att det tröttar ut en aning ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback