Längre man?

Nu har jag börjat fundera på en grej, jag är verkligen en sådan som inte föredrar lång man! Inte alls något jag tycker är så fint, och då menar jag på min häst, inte på alla andra hästar. Jag är lite pedant och vill att hon ska se perfekt ut, och därför vill jag ha hennes man perfekt från min synvinkel. Och då just för att jag inte är något för lång man får jag problemet då jag verkligen vill kunna göra en inbakad fläta i hela manen! Jag tycker att det är så otroligt fint!
 
(lånad bild från google)
 
Dock så har jag redan provat några gånger men det är ner mot manken som den inte längre håller ordentligt när jag rider när hon böjer nacken... Dock skulle den göra det om manen var längre!
Konstigt nog tycker jag att denna frisyr på hästar är finare än knoppar trots att den är mer simpel! Dock så tycker jag att det ska vara en del hår i flätan så att den blir lite större och maffigare och kan framhäva hälsen!
 
Tänker dock låta Unnis man växa nu ett tag, det är ju trots allt bara sommar och vi gör ingenting, bara chillar på hemmaplan, så då kan jag lika gärna prova! 


Vad tycker ni om inbakade flätor i manen? Snyggt eller inte?

Kommentarer
Postat av: mergimtare ♛

Jätte fin blogg har du! ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?

2013-07-14 @ 10:20:15
URL: http://meegiii.blogg.se
Postat av: Elizabeth

Jag personligen älskar inbakade flätor och håller med om att det är mycket finare än knoppar! Blir så himla snyggt!

2013-07-14 @ 10:30:09
URL: http://fromelizabethwithlove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback