Pyssel med manen!

Är det något som jag tycket är väldigt roligt så är det att pyssla med man, svans och lugg! Innan nästan varje pass brukar jag göra en knopp i luggen, en fläta i svansen eller leka med lite knoppar eller flätor i manen, dock så betyder inte det att jag rider med det, uta kan bara göra det och sedan ta ut det igen! Haha!
 
 
Denna fläta gjorde jag igår i stallet innan jag red, dock så tog jag ut den sen direkt som ni ser på ridbilderna nedan! Hahaha, många skulle väl tycka att det är onödigt att lägga så mycket tid på något som ändå inte ska göras för något speciellt. Dock så tycker jag att det är positivt att hålla på med sådant och ta mycket tid på sig i stallet, just för att hästarna blir lugna, tycker det är mysigt osv. 

Flätan uppe på bilden är en inbakad fläta i hela manen, älskar sådant och tycker att det är en hel del finare än vanliga knoppar till och med om man skulle ut och tävla! Ännu är Unnis man lite för kort, men ska spara ut den några få centimeter till så kommer jag nog kunna rida med den utan att den släpper också! :) Ska bli intressant! Dock så kliar det i fingrarna på mig när Unnis man är för lång och klipper mer än gärna av den en bit, men ska försöka göra den fin nu trots att den kommer bli lite längre! Unni har så tjock och fin man så det är nog därför jag tycker hon ser så konstig ut i lång man, den liksom går ut en bit. Så ska nog tunna ut den lite och se om det blir bättre då, är inte ens rädd för att tunna ut eller klippa Unni för mycket eftersom hennes man växer som ogräs rent utsagt! Dock är det underbart! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julle

Sv. Varsegod!

2013-07-19 @ 11:02:59
URL: http://eslovsriders.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Tack!

Han är inte i närheten av travare.. Han är lusitanokorsning..

2013-07-19 @ 21:44:38
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback