Största problemet med Unni!

Det största problemet med Unni är hennes svans som börjat tunna ur sig! ( Skönt att det inte var något annat va?;) ) Jag är super nogrann med den, det är tillexempel strängt förbjudet att ens komma inärheten den med en piggborste! Den får absolut bara borstas med rotborste! Om det är mycket tovor i den så rör man den inte utan man tvättar den med schampoo, regnar det och är geggigt ute så flätas den, pälsglans är inte på frågan om i Unnis fina svans då det gör hårstråna tjockare och tillslut går dom av (handlar det om att det ska vara lite extra glansigt eller så till en fotografering är det dock okej, men inte annars! 

Som ni hör så är jag hur nogrann som helst med Unnis svans, jag toppar den och håller den alltid fräsch, dock så under sommaren nu har den blivit tunnare, tror att det kan vara att hon kanske fastnar när hon leker runt bland träden eller kliar bort en del...


Om ni har tips på hur man får hästens svans så fin och fräsch, gärna tjock så kommentera inte! Och inga onödiga kommentarer som "Låt svansen vara bara" För det är något jag gör också, så riktiga och bra tips!
 

Kommentarer
Postat av: Innozence

Du kanske kan sätta ett bandage (du vet ett sånt som man har i transporten) runt svansen innan du släpper henne i hagen så hon inte kan klia bort eller fastna med tagelstråna någonstans?

Svar: Oj det var väldigt smart! :) Dock så vill jag inte göra det nu på sommaren då hon behöver sin svans! Även fast det bara är längst upp så känns det inte bra när hon går ute hela dagarna och nätterna! :(
Micha Inerud<3

2013-07-05 @ 13:01:03
URL: http://yohiolove.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback