Träning 11/07-12

Igår hade jag och U träning, där var även min medryttare Eve och S med. Fokuset låg på ballans och styrning, även lydighet. 

Övningar som att det låg 6 bommar mitt på ridbanan som vi travade över, några meter efter var det dags för halt, sedan trav igen. En annan var att rida med halva hästen över bommar, en där det låg två bommar, mellan rum, två bommar och imellan skulle man från trav göra halt och sedan trav igen. Detta gjordes även med en hand och den andra på huvudet eller midjan, då förstod man även hur otroligt lätt det faktiskt var!

Unni var super, fick även låna ett bett av henne, ett peewee bett. Super bra bett för Unni känndes det verkligen som! Ska verkligen köpa hem mig ett sådant! Dock ligger prislappen på ca 700 kr :/ Inget jag kan hosta upp nu iallafall... Ska kolla efter något begagnat eller vänta tills lönen rullar in.

Bilden är inte ifrån igår!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback