Unni 01/07-13

Idag så red jag och E, jag fixade iordning Unni till E och skickade sedan ut dom för att skritta fram, när de kom tillbaka tog dom in på banan och kollade när E red. Såg direkt att Unni inte alls var så sammarbetsvillig och försökte komma undan, vilket hon lyckades med också! Unni blir man lätt lite lurad utav då hon har en väldigt lång hals, och då tror man att hon går i en ganska bra form när hon bara sänker halsen. Man har lätt för långa tyglar. Så det var nummer 1 för mig att berätta och visa för E, blev direkt ännu stelare då Unni kännde att hennes hemlighet var avslöjad ;) 
 
Jag gav henne tips om hur Unni ska ridas som bäst och i slutet såg det faktiskt bra ut! Några till sånnahär pass och det kan bli riktigt bra! Ska försöka vara med några flera gånger i stallet då hon rider för att hjälpa henne. 

Jag hoppade upp en gång och kännde igenom henne, hon var super fin efter ett tag och helt fantastisk i galoppen! När jag tog igenom henne lite så skickade jag upp E igen så hon fick rida igen, och såg mycket bättre ut, så nu vet hon hur det ska kännas när man rider Unni, det är väldigt viktigt när man rider Unni.
 
Efter ridningen så skrittade jag och de andra 3 tjejerna ut en sväng, tog drygt 1 timme. Och Unni var riktigt trött efter det och fick stå i boxen efter en dusch, hon fick även sin mat osv. Blev jätte nöjd över henne! Så några till sånnahär pass och det kommer bli en riktigt fin Unni hela tiden, måste visa E mer dock hur man tar kontrollen ordentligt på Unni, hon är en väldigt speciell häst trots allt!
 
Det som känndes bäst med detta pass var:
  • Hur hon startade med att inte vilja jobba men sedan blev jätte sammarbetsvillig och super fin i kroppen!
  • Lugn och fin i galoppen, till och med svåra sidan trots att det bara var ett vanligt tredelat äppelbett jag red på!
  • E kom helt klart närmare Unni, även hon provade den svåra galoppen för första gången!
  • Lugn och fin på uteritten
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Omåttligt vacker häst :3

2013-07-01 @ 22:55:05
URL: http://wallphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback