Unni 02-07-13

Idag red jag iväg mot ridhuset, känner mig dock väldigt sjuk, har varit lite hängig några dagar men idag slog det nog ut mer när jag ansträngde mig! Började även kallsvettas i stallet innan. Men trots det tog jag mej upp i sadeln och red.

I ridhuset stod en kombination, så använde mig utav den, målet idag var att ha en samlad häst mot och efter hindret! Började med att trava henne tills hon känndes väldigt mjuk och fin, vilket hon gjorde från starten, hade henne i en lite högre form till en början. Kom sedan i trav på kombinationen och Unni var sjukt fin och duktig! Gjorde lite volter osv och kom igen och gjorde lika dant några gånger till. Unni var perfektion idag! När vi hoppat ca 6 gånger så slutade jag faktiskt, ville inte riskera att det skulle bli sämre utan jag ville ha henne på topp i slutet! 
 
Började då istället i trav med omställningar, även det funkade klockrent, tog då upp henne i galopp i hennes svåra varv och jobbade på volter och rakt spår, bröt av ibland och fattade ny galopp och övade på fattningar, även där perfekt! Jobbade sedan en stund i andra varvet också, Även där super fin! 

Unni har varit klockren de senaste dagarna! Är super nöjd! Tror att det är pga att vi hållt henne igång mycket nu senaste tiden, imorgon får hon vila en dag, kanske vilar sig lite i form då ;) Och sedan blir det att rida henne fram till nästa veckas vila, så det blir perfekt skulle jag tro! :)
 
Bjuder på gammal bild då jag tyvärr inte har bilder från idag
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback