Unni 21/07-1

Konstigt nog hann jaf rida en sväng idag, kom hem vid 8/halv 9 och gick direkt ut i stallet, satt i sadeln vid halv 10 och var tillbaka lite innan halv 11.

Valde idag att jogga henne i ca 40 min, dock var ca 20 min ren jogging! Hon känndes riktigt fin verkligen! Hade graman för att jag ville ha henne hela tiden låg och inge slarv med huvudet i det blå för det är så roligt. Vi red även förbi ett litet föl idag, och Unni som verkligen blir helt kär stannade och vägrade gå och bara stod och kollade på lilla söta fölungen. Hahaha, så otroligt gullig hon är! 

Unni skötte sig super bra, och vi körde en hel del tempoväxlingar, och jisses vad maffig hon känns när hon väl ökar och travar på ordentligt! Känslan går inte ens att beskriva, lite som att man är kung över världen kanske! ;)
När vi sedan skrittade hem så kände jag direkt hur det gett resultat! Unni verkligen trampade under sig och gick verkligen igenom hela kroppen! Har kännt länge att något saknas i ridningen och nu vet jag helt enkelt! Joggning ska läggas till 1 dag i veckan numera! Kommer bli super!
 
 

Kommentarer
Postat av: llryttarna

Åå vilken fin header! Har du gjort den själv?:)

Supersöt häst!:)

2013-07-22 @ 16:20:30
URL: http://llryttarna.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback