Viktigt att vara nöjd med medryttare!

För mig som är så hönsmammig är det hur viktigt som helst för mig att känna mig trygg med min medryttare. Unni är trots allt min ögonsten och bästa vän, och det finns verkligen inte många jag skulle kunna tänka mig sätta upp i sadeln för att rida, endast en faktiskt! Och det är då min nuvarande medryttare och bästa vän Ewe!http://ejjacobsson.bloggplatsen.se/ 
Vi har känns varandra i nästan hela livet, och hon är nog den ända jag verkligen litar på när det gäller min häst, jag vet att hon gör så som jag vill ha det och hon gör sitt bästa. 
 
 
Här är en bild på mig och Ewe, Ewe är i röd tröja på en annan häst i stallet!

Jag har varit med om i många fall då folk har medryttare som de inte är nöjda med, folk som slarvar och kanske är lite rädd för hästarna och gör som dom vill men även motsatsen, folk som bara flänger omkring och gör att hästarna får dåliga ovanor!
 
Jag har för en tid sedan varit medryttare till en super fin och trevlig travare! Där var jag verkligen super nogrann med att allt skulle vara så bra som möjligt och som ägaren ville ha det, och visst man kanske kunde missa något ibland men bara inte varje gång. Och jag tror att hon var relativt nöjd iallafall, och jag tyckte om både henne och hästen otroligt mycket!
 
Ska dock inte gömma under mattan att jag helst vill ha Unni för mig själv och ingen medryttare, så vill nog dom flesta ha det också, men nu räcker inte tiden till helt enkelt, och ska verkligen framhäva hur nöjd jag är över att ha min bästa vän som medryttare trots allt! Det är verkligen kanon att ha någon som man har så mycket tillit för!
 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Japp :D

2013-07-03 @ 19:12:25
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback