Dokumentera allt!

Nu så har jag köpt en ny anteckinings bok, den ska jag dokumentera varje ridpass och om något skulle hända, detta gäller även min medryttare Ewe, alltså så kommer vi ha riktig koll!

Jag menar då att vi ska skriva exakt vad vi gjorde under passet vi rider, om hon känns stel eller liknande någonstans, om vi fokuserat på att träna någon speciell kroppsdel lite mer, om hon äter nytt foder, kanske om hon har sår, känns lite hängig eller bara super pigg! 
På så sätt så kommer vi lättare veta i framtiden om någonting händer eller liknande så kan vi bara kolla tillbaka och läsa i boken!
 
 
Är ni noga med att anteckna om era hästar? 
 
Innan så har jag gjort liknande, det är trots allt lite som en säkerhet för sig själv enligt mig! 
Dock så har jag innan slarvat en del pga att jag haft bråttom eller så, dock är det inte en ursäkt för denna bok den här gången! Nu får man helt enkelt sätta av tid för att ha tid att skriva i boken! 
 
Dock finner jag alltid tid, efter varje träningspass så duschas Unni från svett och sedan vill jag ha henne torr igen innan hon får gå ut, och då får hon ofta äta lite också. Och då har jag ju minst 15 min på mig att ta undan saker och skriva innan hon är torr igen. Så redan har jag en plan om hur jag ska hinna! :)
 

Kommentarer
Postat av: Siri

Riktigt fin blogg du har :)

2013-06-30 @ 00:02:09
URL: http://www.sirinilsson.blogg.se
Postat av: Annie Johansson

fin blogg :D

japp vi har stallboken och skriver upp allt där. inte bara om ridpasset utan även ifall hästen skulle ha feber, gallor, vara varm, svullen, dra lös en sko osv. du förstår nog! :)

2013-06-30 @ 18:49:25
URL: http://www.anniejohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback