Inställd ridning!

Idag så ställde jag in ridningen, helt ärligt så kunde jag bara inte vakna till ordentligt så Unni fick vila. Jag skulle ta en buss vid halv 10 sen så jag ställde klockan på halv nio. Jag fixade mig, packade och gick sedan ut med lite knäckebröd till Unni och sa hejdå i hagen. 

Imorgon blir det istället ett ridpass. På schemat står det öppnor, slutor, skrittpiruetter och skänkelvikningar. Så det är vad vi kommer att jobba på. Ska dock starta hela passet med att få henne ordentligt lösgjord som igår igen, sedan så ska vi börja träna lite ordentligt. Unni är inte alls lätt att jobba med om hon inte är loss från början, så det är oftast det som fokuset ligger på ibörjan! 
 
 
Under vilan Unni hade i ca 3 månader så kan jag säga att hon i princip tappade allt! När jag kom tillbaka fick jag börja om från noll, och pga att andra ridit henne som inte alls verkar ha förstått henne så var hon extra svår. Men efter en vecka ungefär så känndes det som förut igen, vi passar trots allt varandra väldigt bra.
 
Nu när vi tränar på öppnor/slutor, skänkelvikningar och skrittpiruetter så fokuserar jag mest på att hon ska gå väldigt samlat i en låg och avslappnad form. För Unni blir lätt lite uppstressad när man ger hjälper för snabbt, hon är dock så otroligt klok, så med några extra försök så förstår hon genast vad man är ute efter och ber om.  
 
Imorgon på passet ska jag ge henne mycket tid att förstå, bara arbeta på dessa sidvärta rörelse moment i skritt och sedan när hon är som bäst bara sluta och jobba lite på volten i de andra gångarterna en kortare stund, mest bara så hon får arbeta lite igenom hela kroppen! Det kommer bli kanon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback