Nytt Stall!

Så som det ser ut nu så är det lite oklart om flytten blir av. Ska flytta Unni från gården där vi står nu till ett stort stall där min syster finns. Tanken är att jag ska prova att stå i det stallet och se om det funkar för oss, då vill jag gärna stå kvar där. Jag ska inte gömma under mattan att jag har väldigt svårt att trivas hemma på gården, där jag förövrigt knappt bor utan åker till endast för att Unni står där. 

Problemet ligger i att jag inte kan betala stallhyran själv, utan måste ha hjälp av min mamma och pappa, dom verkar inte vara så intresserade dock eftersom vi har stall, men skillnaden är att dit jag vill flytta är det kanske 10 minuters skritt väg till ridskola där ridhus, tränare, paddock, terräng bana + massvis med mina vänner finns. Det finns även hur mycket fina ridvägar som helst, ridbana med massvis utav hinder på gården och massor av fina hagar.
 
Jag ska ju nu jobba över sommaren och där får jag in pengar, ska sedan försöka skaffa helgjobb så jag kan betala också.Har ju även studiebidrag, Funderar på att om dom står för kallhyra så kan jag betala foder, hovslagare, spån osv. Det är trots allt mycket för mig... 

Nu vet ni mina tankar om flytten lite och vilka möjligheter det ger mig och Unni. Ska ta en diskution med mina förälldrar och hoppas på det bästa.
 
 
I nya stora stallet finns även Hebbe, ett kärt återseende för mig och Unni!

Kommentarer
Postat av: Martina

SÅ fin blogg!!kram!

2013-06-18 @ 15:14:30
URL: http://wifi.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jättefina hästar! :D

2013-06-19 @ 10:46:27
URL: http://jebbiz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback