Unni 18/06-13

Har idag haft en så otroligt mjuk och följsam häst att arbeta med! Unni var verkligen kanon och gjorde allt jag bad henne om! 
 
Jag brjade med att skritta ut i ca 10 min på långa tyglar, tillbaka på ridbanan så hade jag lagt upp en bomövning, det är tre bommar en rak, och sedan två som går som en pyramid fast tvärt om, alltså utåt istället för innåt. Där är målet att göra omställningar. Gjorde det på halvlånga tyglar men ville ha henne kontaktad med bettet. Hon skötte sig så otroligt bra!

Vi gick då vidare till paddocken där jag red mest på volter, hela tiden med ganska långa tyglar så hon gick i en väldigt låg form, jag ville liksom jobba andra muskler helt enkelt. Helt fantastiskt duktig var hon! Efter att ha arbetat ordentligt i alla gångarter i båda varven så blev det återigen en skritt tur ut i skogen för att pusta lite.
 
 
 
Är otroligt nöjd över passet! Mest nöjd är jag dock med:
  • Lugn och fin trots längre och friare tygel än vanligt.
  • Mjuk och rund i båda sidorna.
  • Använde energin på rätt sätt!
  • Unni ville verkligen arbeta och tyckte det var väldigt roligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback