Unni 20/06-12

 
Idag red jag ett pass i paddocken. Dock hade Unni en otroligt stark vilja till att inte arbeta idag! Haha, bus häst! Vi red först ut en sväng, sedan in på ridbanan där vi gjorde samma bomövning som igår, där det alltså går ut på att få en mjuk och följsam häst. Inte ens där gick det så bra. 

Jag red då vidare in till paddocken och jobbade mest på volt. Och herregud vad stark hon var! Trots att jag valde det lite skarpare bettet idag så satt jag som en liten vante uppe på ryggen och kunde inte be henne om så mycket än att påminna henne om att iallafall försöka vara lite samlad.

Eftersom jag kännde att jag inte skulle få ut så mycket utav passet eftersom det känndes som att hon inte var med på noterna så gjorde vi inte mer än så. 

Att hon är väldigt pigg och stark är förståerligt, inatt var hästarna tillexempel inne för att vila, så inte konstigt att Unni helt plötsligt fick en hel del energi att göra av med! Hon äter även lite havre nu, något som verkligen inte är ett måste för henne! Och sedan får man ju inte tänka bort att hon är under igångsättning. Så jag tycker hon var duktig trots en hel del missar! Man kan inte alltid lysa starkast trots allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback