Unnis brunst!

Som jag skrivit lite tidigare, så har Unni blivit kollad av en veterinär. Vi åkte dit och gjorde ultraljud på hennes livmoder då hon blir så otroligt brunstig, en tidigare veterinär misstänkte systor. Vilket för övrigt gjorde att jag hade ständigt ont i magen i några veckor! Dock så sa veterinären direkt att det inte var några systor eller annan risk för cancer i henne, utan endast att hon hade väldigt lätt för att bli väldigt brunstig! 

Vi har fått förslaget att lägga in en kula i lovmodern på henne, något som jag pratat om länge nu, och detta gör att hästarna tror att dom är dräktiga och inte brunstar. Helt ofarligt och bara snällt mot en häst som blir så brunstig. Så enligt veterinären är det rätt sak att göra. Just nu ska vi kolla upp lite pengar osv, jag hoppas att det inte är super dyrt utan på en rimlig nivå, man är ju inte gjord utav pengar trots allt.
 
Min älskade lilla sötnos <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback